Få vardagen att fungera – tips på hur du kan stödja barn på ett positivt sätt 50 st

120,00

Genom god interaktion och fungerande uppfostringsmetoder påverkas barnets välbefinnande och vardagens smidighet. Det här paketet innehåller femtio stycken guider.

Osasto:

Kuvaus

Små dagliga framgångar får barnet att lita på sina egna förmågor och ökar viljan att lära sig nya saker. Guiden är till nytta för alla som känner att de behöver tips för att positivt stödja barn under förskole- och lågstadieåldern.

Guidens tillvägagångssätt är praktiskt och lösningsfokuserat. Den innehåller idéer och handlingsmodeller för vardagssituationer, såsom hur man underlättar påklädning och måltider, hur man övergår från en situation till en annan utan att fastna, eller hur man lugnar ett barn i konfliktsituationer. Tips ges också för att stärka föräldrarnas resurser. Guiden ger praktiska råd för föräldrar till barn med utmaningar relaterade till självreglering och inlärning eller neuropsykiatriska symtom. Guiden är också till nytta för yrkesverksamma som arbetar med dessa barn och deras familjer.

Vid läsningen är det viktigt att komma ihåg att varje barn och varje familj är unik, så även fungerande lösningar är alltid individuella. Problemen som verkar komplicerade behöver inte nödvändigtvis komplicerade lösningar. Förhoppningsvis hittar du din egen här!

Denna guide har utvecklats i samarbete mellan ADHD-förbundet och Barnavårdsföreningen.