Meillä ADHD-liitossa vapaaehtoisten tarjoama vertaistuki jakaantuu yksilölliseen tukeen ja ryhmämuotoiseen tukeen. Yksilöllistä tukea voit saada vertaisvanhemmalta tilanteessa, jossa alaikäisen lapsesi ADHD-diagnoosi on tuore tai perheenne on uuden vaiheen tai haastavan tilanteen äärellä (esim. lapsen murrosikä/ koulunkäyntiin liittyvät pulmat/kaverisuhteet) ja kaipaat keskustelukumppanuutta saman vaiheen läpi käyneen vertaisen kanssa. Ryhmämuotoista tukea järjestävät jäsenyhdistyksemme. Vertaisryhmiä on tarjolla eri kohderyhmille (aikuiset, vanhemmat, puolisot) ja ryhmätarjonta vaihtelee paikkakunnittain. Jos sinua kiinnostaa ryhmän ohjaaminen, ota yhteyttä alueesi jäsenyhdistykseen, monet yhdistyksemme ottavat mielellään uusia ohjaajia mukaan toimintaan!

Tutkimusten mukaan vertaistuella on suuri merkitys ihmisen jaksamiselle ja elämänhallinnalle. Ammattiapu ja vertaistuki ovat toisiaan täydentäviä tuen muotoja. Älä jää yksin!

Yhteydenottopyyntö vertaisvanhemmalle. Huom! Toiminta jää kesätauolle. Välitämme vertaisvanhempia taas elokuussa koulujen alkaessa. Voit jättää yhteydenottopyynnön valmiiksi oheisen linkin kautta.

Yhdistysten ilmoittamien vertaisryhmien tietoja voit selailla täällä.

”Vertaistuki on kuin pelastusrengas. Itku saa tulla, nauru saa tulla. Kaikki on sallittu, kukaan ei paheksu. Hyppään mukaan, uskallan jakaa. Olen turvassa – pelastusrenkaassa”.  Virva A

Vertaistukiryhmät

Tulevat koulutukset