Meillä ADHD-liitossa vapaaehtoisten tarjoama vertaistuki jakaantuu yksilölliseen tukeen ja ryhmämuotoiseen tukeen. Yksilöllistä tukea voit saada vertaisosaajilta tilanteessa, jossa lapsesi ADHD-diagnoosi on tuore tai perheenne on uuden vaiheen tai haastavan tilanteen äärellä (esim. lapsen murrosikä/ koulunkäyntiin liittyvät pulmat/kaverisuhteet) ja kaipaat keskustelukumppanuutta saman vaiheen läpi käyneen vertaisen kanssa. Ryhmämuotoista tukea järjestävät jäsenyhdistyksemme. Vertaisryhmiä on tarjolla eri kohderyhmille (aikuiset, vanhemmat, puolisot) ja ryhmätarjonta vaihtelee paikkakunnittain. Jos sinua kiinnostaa ryhmän ohjaaminen, ota yhteyttä alueesi jäsenyhdistykseen, monet yhdistyksemme ottavat mielellään uusia ohjaajia mukaan toimintaan!

Tutkimusten mukaan vertaistuella on suuri merkitys ihmisen jaksamiselle ja elämänhallinnalle. Ammattiapu ja vertaistuki ovat toisiaan täydentäviä tuen muotoja. Älä jää yksin!

Yhteydenottopyyntö vertaisosaajalle

Vertaisryhmiä voit selailla sivun alaosassa

”Vertaistuki on kuin pelastusrengas. Itku saa tulla, nauru saa tulla. Kaikki on sallittu, kukaan ei paheksu. Hyppään mukaan, uskallan jakaa. Olen turvassa – pelastusrenkaassa”.  Virva A

Vertaistukiryhmät