fbpx

Kaipaatko sinä tai läheisesi tietoa ja tukea adhd:n vuoksi? ADHD-liiton kurssit tarjoavat tukea hyvään elämään adhd:n kanssa.

Kursseilta saat tietoa adhd:stä, joka lisää ymmärrystä ja vahvistaa myönteistä asennetta adhd:tä kohtaan. Opit tunnistamaan oireyhtymän tuomia haasteita ja saat tietoa, kuinka vahvistaa toimintakykyä yksilöllisillä toimintamalleilla ja oireita helpottamalla. Kursseilla työskentely on ratkaisukeskeistä: asioita pohditaan itsenäisesti, ohjatusti ja toisilta oppien. Toivomme, että koet kurssilla tulleesi hyväksytyksi omana itsenäsi ja itsearvostuksesi ja -tuntemuksesi vahvistuu.  Ryhmämuotoisten kurssien ydintä on vertaistuki. Vertaisuus mahdollistaa joukkoon kuulumisen tunteen (”en olekaan yksin”) ja tukee kurssilaisen jaksamista.

Kenelle kurssit on tarkoitettu?

ADHD-liitolla on kursseja adhd-oireisille aikuisille ja heidän puolisoilleen sekä adhd-diagnosoitujen lasten ja nuorten vanhemmille. Aikuisten kursseille osallistumiseen edellytetään adhd-oireisella olevan toimintakykyä haittaavia oireita, adhd-diagnoosia ei vaadita.

Millaisia kursseja on?

Kursseja on monenlaisia, jotta löytäisit itsellesi sopivimman. Kursseja on verkko-, avo- ja laitosmuotoisina sekä näiden yhdistelminä.

Kurssit aikuisille

Varavoimaa verkosta

Verkkokurssi on avoin kaikille adhd-oireisille aikuisille.  Myös oireisten läheiset tai ammattilaiset ovat tervetulleita tutustumaan sisältöön. Voit lähteä mukaan kurssille, milloin vain ja suorittaa sen itsenäisesti omaan tahtiisi. Kurssi on maksuton. Varavoimaa-verkkokurssille pääset täältä.

Varavoimaa verkosta -kurssi ohjattuna

Kurssi koostuu 6 kokoontumiskerrasta. Kokoontumiset toteutuvat 1 krt/vkossa. Kurssilla tutustutaan  ohjatusti verkkokurssin sisältöihin. Kurssi on maksuton. Tutustu kurssiin tarkemmin tästä.

Puhtia arkeen -kurssi

Kurssi muodostuu 3 verkkotapaamisesta ja 3 päivän (ma-ke) mittaisesta lähijaksosta. Kurssi maksaa 50 €, joka sisältää lähijakson majoituksen ja ruokailut. Vuonna 2021 kursseja järjestetään Pohjois-Savossa, Kanta-Hämeessä ja Uudellamaalla asuville.

Voimaa arkeen -kurssi

Kurssi järjestetään kurssipaikassa, jossa kokoonnutaan maanantaista perjantaihin. Kurssi maksaa 60 €, joka sisältää majoituksen ja ruokailut.

Kurssit pariskunnille

Puhtia parisuhteeseen -kurssi

Kurssi muodostuu 3 verkkotapaamisesta ja 3 päivän (ma-ke) mittaisesta lähijaksosta. Kurssin teemana on adhd parisuhteessa. Kurssi maksaa 50 €/hlö. Hinta sisältää lähijakson majoituksen ja ruokailut. Vuonna 2021 kursseja järjestetään Keski-Suomessa ja Pohjois-Pohjanmaalla asuville.

Tunteella-kurssi

Kurssi järjestetään kurssipaikassa, jossa kokoonnutaan maanantaista perjantaihin. Kurssin teemana on adhd-parisuhteessa. Kurssi maksaa 60 €/hlö. Hinta sisältää majoituksen ja ruokailut.

Kurssit vanhemmille

STRATEGIA -kurssit

Kursseja järjestetään adhd-diagnosoitujen lasten (4-12-v.) ja nuorten (13-17v) vanhemmille. Kurssi koostuu viidestä kolmen tunnin kokoontumiskerrasta. Kokoontumisia on kerran viikossa. Kurssin sisältö rakentuu luennoista, yhteisistä keskusteluista ja harjoituksista. Kurssi maksaa 20€/hlö.

Lisäksi ADHD-liitto järjestää yhteistyössä Aivoliiton kanssa sopeutumisvalmennuskursseja adhd-diagnosoiduitujen lasten perheille. Tutustu tarkemmin perheiden sopeutumisvalmennukseen.

Etkö löytänyt sopivaa kurssia?

Kenelle, missä ja millaisia kursseja toivoisit ADHD-liiton järjestävän? Kerro toiveesi vastaamalla kyselyyn.

Jos olet ammattilainen ja haluat tietoa tulevista kursseistamme, jätä meille yhteystietosi. Lähetämme sähköpostia noin kahdesti vuodessa.

ADHD-liiton kurssitoimintaa rahoittaa STEA.

Tulevat kurssit

ke ja to klo 9–11