fbpx

Kaipaatko sinä tai läheisesi tietoa ja tukea adhd:n vuoksi? ADHD-liiton kurssit tarjoavat tukea hyvään elämään adhd:n kanssa.

Kursseilta saat tietoa adhd:stä, joka lisää ymmärrystä ja vahvistaa myönteistä asennetta adhd:tä kohtaan. Opit tunnistamaan oireyhtymän tuomia haasteita ja saat tietoa, kuinka vahvistaa toimintakykyä yksilöllisillä toimintamalleilla ja oireita helpottamalla. Kursseilla työskentely on ratkaisukeskeistä: asioita pohditaan itsenäisesti, ohjatusti ja toisilta oppien. Toivomme, että koet kurssilla tulleesi hyväksytyksi omana itsenäsi ja itsearvostuksesi ja -tuntemuksesi vahvistuu.  Ryhmämuotoisten kurssien ydintä on vertaistuki. Vertaisuus mahdollistaa joukkoon kuulumisen tunteen (”en olekaan yksin”) ja tukee kurssilaisen jaksamista.

Kenelle kurssit on tarkoitettu?

ADHD-liitolla on kursseja adhd-oireisille aikuisille ja heidän puolisoilleen sekä adhd-diagnosoitujen lasten ja nuorten vanhemmille. Aikuisten kursseille osallistumiseen edellytetään adhd-oireisella olevan toimintakykyä haittaavia oireita, adhd-diagnoosia ei vaadita.

Millaisia kursseja on?

Kursseja on monenlaisia, jotta löytäisit itsellesi sopivimman. Kursseja on verkko-, avo- ja laitosmuotoisina sekä näiden yhdistelminä.

Kurssit aikuisille

Varavoimaa verkosta

Verkkokurssi on avoin kaikille adhd-oireisille aikuisille.  Myös oireisten läheiset tai ammattilaiset ovat tervetulleita tutustumaan sisältöön. Voit lähteä mukaan kurssille, milloin vain ja suorittaa sen itsenäisesti omaan tahtiisi. Kurssi on maksuton. Kurssi julkaistaan keväällä 2021.

Varavoimaa verkosta -kurssi ohjattuna

Kurssi koostuu 6 kokoontumiskerrasta. Kokoontumiset toteutuvat 1 krt/vkossa. Kurssilla tutustutaan  ohjatusti verkkokurssin sisältöihin. Kurssi on maksuton. Tutustu kurssiin tarkemmin tästä.

Puhtia arkeen -kurssi

Kurssi muodostuu 3 verkkotapaamisesta ja 3 päivän (ma-ke) mittaisesta lähijaksosta. Kurssi maksaa 50 €, joka sisältää lähijakson majoituksen ja ruokailut. Vuonna 2021 kursseja järjestetään Pohjois-Savossa, Kanta-Hämeessä ja Uudellamaalla asuville.

Voimaa arkeen -kurssi

Kurssi järjestetään kurssipaikassa, jossa kokoonnutaan maanantaista perjantaihin. Kurssi maksaa 60 €, joka sisältää majoituksen ja ruokailut.

Kurssit pariskunnille

Puhtia parisuhteeseen -kurssi

Kurssi muodostuu 3 verkkotapaamisesta ja 3 päivän (ma-ke) mittaisesta lähijaksosta. Kurssin teemana on adhd parisuhteessa. Kurssi maksaa 50 €/hlö. Hinta sisältää lähijakson majoituksen ja ruokailut. Vuonna 2021 kursseja järjestetään Keski-Suomessa ja Pohjois-Pohjanmaalla asuville.

Tunteella-kurssi

Kurssi järjestetään kurssipaikassa, jossa kokoonnutaan maanantaista perjantaihin. Kurssin teemana on adhd-parisuhteessa. Kurssi maksaa 60 €/hlö. Hinta sisältää majoituksen ja ruokailut.

Kurssit vanhemmille

STRATEGIA -kurssit

Kursseja järjestetään adhd-diagnosoitujen lasten (4-12-v.) ja nuorten (13-17v) vanhemmille. Kurssi koostuu viidestä kolmen tunnin kokoontumiskerrasta. Kokoontumisia on kerran viikossa. Kurssin sisältö rakentuu luennoista, yhteisistä keskusteluista ja harjoituksista. Kurssi maksaa 20€/hlö.

Lisäksi ADHD-liitto järjestää yhteistyössä Aivoliiton kanssa sopeutumisvalmennuskursseja adhd-diagnosoiduitujen lasten perheille. Tutustu tarkemmin perheiden sopeutumisvalmennukseen.

Etkö löytänyt sopivaa kurssia?

Kenelle, missä ja millaisia kursseja toivoisit ADHD-liiton järjestävän? Kerro toiveesi vastaamalla kyselyyn.

Jos olet ammattilainen ja haluat tietoa tulevista kursseistamme, jätä meille yhteystietosi. Lähetämme sähköpostia noin kahdesti vuodessa.

ADHD-liiton kurssitoimintaa rahoittaa STEA.

Tulevat kurssit

ke ja to klo 9–12