Tämä saavutettavuusseloste koskee ADHD-liitto ry:n verkkosivustoa (adhd-liitto.fi). Sivusto on julkaistu keväällä 2018.

Digipalvelun saavutettavuuden tila

Ulkopuolinen arvioija on testannut verkkosivuston saavutettavuuden viimeksi 7/2020.

Testauksen perusteella verkkosivustomme ei ole kaikkien saavutettavuusvaatimusten mukainen. Visuaalisuuteen, tekniseen toimivuuteen ja sisältöön liittyvien saavutettavuusongelmien korjaaminen on aloitettu.

1. Sivuston värit ja kontrastit

Sivustolla on osioita, joissa taustan ja tekstin välinen kontrasti ei ole riittävä. Sivuston linkeissä ei ole tarpeeksi kontrastia taustaan nähden. Sivuston väri- ja kontrastiasioita korjataan.

2. Skaalautuvuus eri mobiililaitteille

Jäseneksi voi liittyä täyttämällä jäsenhakemuslomake Liity jäseneksi -sivulla. Hakulomake linkittyy sivulle jäsenrekisterijärjestelmästämme. Tämä yhteys ei mahdollista sivun skaalautumista kaikille mobiililaitteille oikein. Jäsenrekisterin uusimisen yhteydessä pyrimme korjaamaan myös tämän teknisen ongelman.

3. Sähköiset tiedostot

Kaikki sivustolla julkaistut tiedostot (Word-, Excel- ja pdf-tiedostot) eivät ole kaikilta osin vielä saavutettavia. Tiedostojen saavutettavuutta korjataan.

Esitteet-sivulla olevat painojulkaisumme on linkitetty sivulle jäsenrekisterijärjestelmästämme. Tämä yhteys ei mahdollista sivun skaalautumista kaikille mobiililaitteille oikein. Jäsenrekisterin uusimisen yhteydessä pyrimme korjaamaan myös tämän teknisen ongelman.

Sinun on mahdollista tilata julkaisun paperiversio lähettämällä viesti osoitteeseen: adhd(at)adhd-liitto.fi. Yhden julkaisun tilaaminen on ilmaista.

Kaikissa ennen 23.9.2020 julkaistuissa videoissa ei ole tekstitystä tai tekstivastinetta. Lain mukaan 23.9.2020 jälkeen julkaistavien tallenteiden on oltava saavutettavia. Tätä aiemmin julkaistut tallenteet eivät kuulu lain piiriin. Tuotamme jatkossa saavutettavia tallenteita.

Jatkotoimenpiteet

Sivuston saavutettavuutta parannetaan jatkuvasti. Tiedossamme olevat sisältöihin liittyvät puutteet pyritään korjaamaan vuoden 2020 loppuun mennessä. Teknisiä ja visuaalisia puutteita korjataan vuoden 2020 aikana ja korjaustöitä jatketaan vuonna 2021.

Saavutettavuuspalautteen antaminen

Jos huomaat adhd-liitto.fi-sivustossa saavutettavuusongelmia, voit antaa meille palautetta lähettämällä viestin osoitteeseen: saavutettava(at)adhd-liitto.fi.

Anna ensin palautetta meille suoraan, niin tiedämme, mihin meidän tulisi kiinnittää huomiota. Huomaathan, että vastauksessamme sinulle voi mennä 14 päivää.

Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta lainkaan kahden viikon kuluessa, voit tehdä ilmoituksen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintoviraston sivulla kerrotaan tarkasti, miten ilmoituksen voi tehdä ja miten asia käsitellään.

Valvontaviranomaisen yhteystiedot

Etelä-Suomen aluehallintovirasto
Saavutettavuuden valvonnan yksikkö
saavutettavuusvaatimukset.fi