Haaveissa loma?

Hae mukaan tuetulle lomalle, joita toteutamme yhteistyössä Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto ry:n kanssa (MTLH). ADHD-liiton lomien lisäksi on tarjolla  lomia, jotka on kohdennettu  myös Autismi- ja Aivoliiton kohderyhmille. Tuetut lomat pitävät sisällään majoituksen, täyshoidon ja ohjattua ryhmäkohtaista/vapaa-ajan loma-ohjelmaa, joihin voit halutessasi osallistua.

Lomatarjonta vuonna 2021

• Voimaa vertaisuudesta -loma lapsiperheille, Vuokatin Urheiluopisto 21.2.-26.2.2021. Hakuaika päättynyt.
  • Voimaa vertaisuudesta -loma lapsiperheille, Kylpylähotelli Rauhalahti (Huom! paikka muuttunut, aiemmin ilmoitettu Spa Hotel Runni), 4.7.-9.7.2021. Hakuaika päättynyt.
  • Voimaa vertaisuudesta -loma lapsiperheille, Kuntoutumiskeskus Apila Oy, 18.10.-23.10.2021. Hakuaika päättyy 18.7.2021.

Yhteistyölomat Autismi- ja Aivoliiton kanssa

• Voimaa vertaisuudesta -loma lapsiperheille, Kuortaneen Urheiluopisto 21.2.-26.2.2021. Hakuaika päättynyt.
  • Voimaa vertaisuudesta -loma nepsy-oireisille aikuisille, Rokua Helath & Spa, 6.6.-11.6.2021. Hakuaika päättynyt.
  • Voimaa vertaisuudesta -loma lapsiperheille, Sport & Spa Hotel Vesileppis Oy, 18.6.-23.6.2021. Hakuaika päättynyt.

HUOM! Olethan ajoissa liikkeellä – hakemukset täytyy toimittaa viimeistään 3 kk ennen loman alkamisajankohtaa.

Omavastuuosuus

Tuettujen lomien omavastuuosuus on 20 €/vrk aikuisilta ja 17 vuotta täyttäneiltä, alle 17-vuotiaat lapset lomailevat maksutta. Matkakustannuksista lomalaiset vastaavat itse. Perhelomille valitaan enintään 10 perhettä ja aikuisten lomille 15 henkilöä.

Lomalle hakeminen

Hae mukaan täyttämällä hakulomake verkossa www.mtlh.fi  Linkki sähköiseen hakemukseen löytyy heti etusivulta. Kiinnitä huomiota perusteluihin; kerro miksi sinut/teidät tulisi valita mukaan. MTLH valitsee lomatuen saajat sosiaalisin, terveydellisin ja taloudellisin perustein. Myönteisistä päätöksistä ilmoitetaan hakijalle noin kaksi kuukautta ennen loman alkua.

Koronapandemia huomioon lomilla:

1. Lomakohteissa noudatetaan viranomaisten ohjeita ja tehdään erityisjärjestelyitä, jotta lomailu on turvallista. Hygieniaan, turvaväleihin, ohjelmien järjestämiseen on muun muassa kiinnitetty erityistä huomiota. Lomalainen arvioi kuitenkin itse, voiko hän osallistua lomalle.
  2. Mikäli lomalainen kuuluu vakavan koronavirustaudin riskiryhmään, hänen kannattaa keskustella hoitavan lääkärin kanssa, onko osallistuminen suositeltavaa.
  3. MTLH tarjoaa lomalaisille maskit.

MTLH on koonnut koronaa koskevat, useimmin kysytyt kysymykset ja vastaukset verkkosivulleen. (Ulkoinen linkki).

ke ja to klo 9–11