fbpx

Hei yhdistykset! Vielä ennen kesätaukoa lähetämme teille lyhyen jäsenkirjeen sääntötyön jatkumisesta, jäsenrekisteriuudistuksesta ja koronatilanteeseen liittyvistä käytännöistä. Palaamme elokuussa näihinkin asioihin.

Lämpimän tummankeltaiset kukan terälehdet lähikuvassa

ADHD-liiton sääntöjen uudistustyö jatkuu syksyllä

Järjestämme Verkkokaffet yhdistyksille 19.8. klo 18–20, jolloin on mahdollisuus keskustella sääntöehdotuksesta. Lisätietoa ja ilmoittautumislinkki Verkkokaffeille lähetetään elokuun alussa viikolla 31.

ADHD-liiton sääntöihin liittyvä ylimääräinen liittokokous järjestetään Teams-yhteyksin lauantaina 30.10.2021.

ADHD-liiton jäsenrekisteriuudistus

Liiton uudeksi järjestelmäksi on valittu Vitec Avoinen Sense-rekisteri. Rekisteriä aletaan rakentaa syksyllä 2021, ja tarkemmat aikataulut varmistuvat elokuussa. Tavoitteena on, että uusi rekisteri olisi käytössä tämän vuoden puolella. Uuden rekisterin myötä liitto tulee tarjoamaan yhdistyksille mahdollisuuden ostaa jäsenlaskutuspalvelun liitolta adhd-jäsenten osalta. Kerromme tarkempia tietoja tästäkin syksyllä.

Koronatilanne ja etätyö syksyllä

ADHD-liitto jatkaa syksyllä etätyökäytäntöjä toistaiseksi. Kesätauon jälkeen liitto seuraa koronapandemiatilannetta ja toimii viranomaisohjeiden ja -määräysten mukaisesti. Mikäli viranomaisohjeet ja pandemiatilanne sallivat, liiton tilaisuuksia voidaan syksyllä järjestää mahdollisuuksien mukaan kasvokkain. Tilaisuuksia järjestetään edelleen myös verkossa.

Elokuussa 31.8. klo 17–18.30 järjestetään Verkkokaffet, jonka teemana on vapaaehtoisten jaksaminen. Samalla keskustellaan siitä, miten yhdistykset voivat ryhtyä käynnistämään toimintaansa pitkittyneen pandemiatilanteen jälkeen. Verkkokaffen linkki ja tarkempi sisältö lähetetään yhdistyksille elokuussa.

Toimintaohjeita ja lisätietoja koronaviruksesta on saatavilla THL:än verkkosivuilla (ulkoinen linkki).

Kesätauko

ADHD-liiton toimisto, puhelinneuvonta ja chat ovat kesätauolla 25.6.–8.8. välisen ajan.

Koko ADHD-liiton väki toivottaa lämmintä ja aurinkoista kesää kaikille yhdistyksilleen!

Perhonen on sinikukkaisten kukkien keskellä. Taustalla on lämmintä keltaista ja vihreää väriä.

ke ja to klo 9–11