Kaksi isoa keltaoranssiterälehtistä kukkaa.

1. ADHD-liiton sääntömääräinen syyskokous 19.11.2022

ADHD-liitto ry kutsuu jäsenyhdistyksensä sääntömääräiseen syyskokoukseen lauantaina 19.11.2022. Yhdistykset voivat valita edustajansa kokoukseen valtakirjalla.

Valtakirja (Word-tiedosto)

Käsiteltävät asiat: liiton sääntömääräiset syyskokousasiat. Huomioittehan sääntöjen 9 §: ”Jos jäsen haluaa saada jonkin asian käsiteltäväksi liiton kokouksessa, tästä on ilmoitettava hallitukselle kirjallisesti syyskokouksen osalta elokuun loppuun mennessä.”.

Aika: lauantai 19.11.2022 klo 12.30–14.00

Paikka: ADHD-liitto ry, Rajatorpantie 8 A, 00160 Vantaa, Virtatalo. Kokous järjestetään ensisijaisesti Vantaalla, mutta seuraamme tarkasti koronatilannetta ja siihen liittyviä suosituksia. Tarpeen vaatiessa kokous voidaan järjestää myös hybridinä tai kokonaan etäyhteyksin. ADHD-liiton velvollisuutena on tarjota mahdollisimman turvalliset olosuhteet kokoukseen osallistumiselle.

Ehdokasasettelu liittohallitukseen: ADHD-liiton sääntöjen mukaisesti syyskokouksen asialistalla on liittohallituksen jäsenten ja varajäsenten valinta erovuoroisten tilalle. Sääntöjen 13 § mukaisesti ”jäsenyhdistysten tulee asettaa ehdokkaansa liiton hallitukseen ja liiton puheenjohtajan vaaleihin ilmoittamalla niistä yhdistyksen hallitukselle viimeistään puolitoista kuukautta (45 päivää) ennen vaaleja. Ehdokkaiden on sillä hetkellä oltava jonkin jäsenyhdistyksen jäseniä.”

ADHD-liiton hallitukseen valitaan syyskokouksessa 3 varsinaista jäsentä ja yksi varajäsen. Erovuoroisena hallituksessa ovat: Enni Kesonen, Aslak Rantakokko, Pekka Räisänen sekä varajäsenistä Erja Sandberg.

Voitte ilmoittaa yhdistyksenne ehdokkaan liittohallituksen jäseneksi sähköpostilla liittohallituksen sihteerille Katja Sunille viimeistään keskiviikkona 5.10.

Ehdokas-Verkkokaffet: Verkkokaffeilla ADHD-liiton hallitukseen ehdolla olevat henkilöt esittäytyvät ja osallistujilla on mahdollisuus esittää heille kysymyksiä. Verkkokaffet järjestetään torstaina 10.11. klo 18–19.30. Tietoa tapahtumasta sekä osallistumislinkki välitetään lähempänä tilaisuutta.

Äänestys: Kokoukseen liittyvät äänestyskäytännöt ohjeistetaan äänivaltaisille kokousedustajille viimeistään viikolla 46.

Majoitus, matkakulut: ADHD-liitto ry korvaa jokaisesta yhdistyksestä korkeintaan yhden kokousedustajan matkakulut halvimman julkisen kulkuneuvon mukaan sekä yhden yön majoituksen yhdelle sitä tarvitsevalle kokousedustajalle.

Lounas: Vantaalla kokoukseen osallistuville tarjotaan lounas ennen kokousta klo 11.30–12.30 ja kahvit n. klo 14. Kerrothan mahdolliset erityisruokavaliot ilmoittautumisen yhteydessä.

ILMOITTAUTUMISET LIITTOKOKOUKSEEN VIIMEISTÄÄN PERJANTAINA 11.11. OHEISEN LINKIN KAUTTA https://www.lyyti.in/ADHDliitto_ry_syyskokous_2022_1001.

Täytetyt valtakirjat pyydetään toimittamaan etukäteen liittämällä valtakirja ilmoittautumisen mukana Lyytiin. Valtakirjan voi lisätä Lyyti-järjestelmään ilmoittautuessa ja myös ilmoittautumisen jälkeen. Valtakirjan voi lähettää viimeistään keskiviikkona 16.11.2022 liittoon sähköisesti adhd@adhd-liitto.fi. viestin otsikko: VALTAKIRJA ja ”YHDISTYKSEN NIMI”.

Valtakirja (Word-tiedosto)

Kokoukseen liittyvät kysymykset viimeistään keskiviikkona 16.11.2022: nina.hoven-korpela@adhd-liitto.fi.

Kokousmateriaali lähetetään sähköisesti kaikille Lyytin kautta kokoukseen ilmoittautuneille viikolla 46.

Lämpimästi tervetuloa!
ADHD-liitto ry

2. Tule mukaan Adhd-viikon webinaareihin 10.–16.10.2022

Adhd-viikon kunniaksi ADHD-liitto tarjoaa jokaisena arkipäivänä lyhyitä maksuttomia webinaareja eri näkökulmista. Voit valita kiinnostuksesi mukaan sopivat teemat tai osallistua vaikka kaikkiin! Nyt kannattaa jo laittaa ajankohdat kalenteriin ja ilmoittautua mukaan.

Maanantai 10.10.

klo 15–16.30 Oivalla adhd!
Perustietoa adhd:stä ja ADHD-liiton esittely
Katariina Berggren, asiantuntija & Katja Suni, kehittämispäällikkö

Ilmoittautuminen: ADHD-liitto > Tapahtumat > Adhd-viikko: Oivalla adhd – perustietoa adhd:stä

klo 17.30–19.00 ”Minä, sinä ja adhd”
-ryhmächat adhd-oireisten puolisoille, Hyvä kysymys -alustalla

Ilmoittautuminen: ADHD-liitto > Tapahtumat > Adhd-viikko: ”Minä, sinä ja adhd” -ryhmächat adhd-oireisten puolisoille

Tiistai 11.10.

klo 14–15.30 Tarinatuokio:
Elämää adhd:n kanssa, lapsen vanhemman sekä adhd-oireisen aikuisen tarina

Ilmoittautuminen: ADHD-liitto > Tapahtumat > Adhd-viikon Tarinatuokio

klo 17–19 Ask me anything: Nepsy-valmentaja Ohjaamossa,
Virtuaaliheimon Discord-palvelimella osoitteessa: https://discord.gg/wBmVrHnhk7

Keskiviikko 12.10.

klo 18–20 Näkökulmia sisaruuteen, kun perheessä on adhd-oireinen lapsi tai nuori
Nina Keränen, psykologi ja integratiivinen psykoterapeutti sekä kokemuspuheenvuoro

Ilmoittautuminen: ADHD-liitto > Tapahtumat > Adhd-viikko: Näkökulmia sisaruuteen, kun perheessä on adhd-oireinen lapsi tai nuori

Torstai 13.10.

klo 17–19 Adhd-diagnoosia odotellessa – miten valmistautua tutkimuksiin
Mitä kannattaa huomioida ja vinkkejä arkeen tutkimuksia odotellessa
Saara Jolkkonen, sairaanhoitaja, neuropsykiatrinen valmentaja, ratkaisukeskeisen psykoterapian maisteri

Ilmoittautuminen: ADHD-liitto > Tapahtumat > Adhd-viikko: Adhd-diagnoosia odotellessa – miten valmistautua tutkimuksiin

Perjantai 14.10.

klo 14–16 Adhd ja seksuaalisuus
Sanna Aavaluoma, pari- ja perhepsykoterapeutti, psykoseksuaaliterapeutti

Ilmoittautuminen: ADHD-liitto > Tapahtumat > Adhd-viikko: Adhd ja seksuaalisuus

klo 16–18 Keskustelu Adhd ja seksuaalisuus -webinaarin teemasta jatkuu Virtuaaliheimon Discord-palvelimella. Keskustellaan Setan asiantuntijan kanssa teemalla seksuaalisen suuntautumisen ja sukupuolen moninaisuus.

Virtuaaliheimon Discord-palvelin: https://discord.gg/wBmVrHnhk7

Adhd-viikon ohjelma (pdf-tiedosto)