fbpx

Pariin kertaan vastaleikattu nurmi on jo tuoksuttanut – kyllä kesä täällä jo on! Viimeisessä jäsenkirjeessämme ennen kesätaukoa on jo tietoa syksyn toiminnasta: Verkkokaffeista, Vertaisryhmien ohjaajien menetelmäpajoista, Virtuaaliheimon lanseerausviikosta syyskuussa ja lokakuussa vietettävästä Adhd-viikostakin! Merkitkää muistiin myös syyskokouksen ajankohta marraskuussa – tarkempia tietoja lähetämme syksyllä. Kurssitoiminta jatkuu kesälläkin: joillekin syksyn kursseille tulee ilmoittautua kesän aikana. Virtuaaliheimon vertsikkahaku on auki myös kesällä!

Sinistä taivasta vasten valkokukkainen puunoksa.

1. Yleistä tiedotettavaa
1.1 Toimisto ja neuvonta ovat kesätauolla 23.6.–7.8.
1.2 Adhd-viikkoa vietetään 10.–16.10.2022 (viikko 41)
1.3 ADHD-liiton syyskokous la 19.11.2022
2. Yhdistystoiminta
2.1 Syksyn Verkkokaffet
2.2 Hallintohommat hanskaan! -koulutus
3. Vertaisryhmien ohjaajat
Kaipaatko vinkkejä ryhmän ohjaamiseen?
4. Kurssit
4.1 Kurssit täydessä vauhdissa kesälläkin
4.2 Ensi vuoden kurssit
5. Virtuaaliheimo
5.1 Virtuaaliheimon vertsikkatoiminnassa jatkuva haku
5.2 Lanseerausviikko häämöttää horisontissa

1. Yleistä tiedotettavaa

1.1 Toimisto ja neuvonta ovat kesätauolla 23.6.–7.8.

ADHD-liiton toimisto, puhelinneuvonta ja chat ovat kesätauolla 23.6.–7.8. välisenä aikana. Olemme jälleen toimistolla 8.8. alkaen. Verkkosivultamme voi lukea vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin: adhd-liitto.fi > Adhd-tietoa.

1.2 Adhd-viikkoa vietetään 10.–16.10.2022 (viikko 41)

Adhd-viikon kunniaksi ADHD-liitto tarjoaa jokaisena arkipäivänä lyhyitä maksuttomia webinaareja eri näkökulmista. Voit valita kiinnostuksesi mukaan sopivat teemat tai osallistua vaikka kaikkiin! Tarkemmat ilmoittautumisohjeet ilmoitetaan myöhemmin ADHD-liiton verkkosivuilla adhd-liitto.fi, mutta nyt on jo hyvä hetki merkitä ajankohdat kalenteriin.

Maanantai 10.10.

klo 15–16.30 Oivalla adhd!
Perustietoa adhd:stä ja ADHD-liiton esittely
Katariina Berggren, asiantuntija & Katja Suni, kehittämispäällikkö

klo 17.30–19.00 ”Minä, sinä ja adhd”
-chat adhd-oireisten puolisoille, Hyvä kysymys -alustalla

Tiistai 11.10.

klo 14–15.30 Tarinatuokio:
Elämää adhd:n kanssa, lapsen vanhemman sekä adhd-oireisen aikuisen tarina

klo 17–19 Ask me anything: Nepsy-valmentaja Ohjaamossa,
Virtuaaliheimon Discord-palvelimella

Keskiviikko 12.10.

klo 18–20 Näkökulmia sisaruuteen, kun perheessä on adhd-oireinen lapsi tai nuori
Nina Keränen, psykologi ja integratiivinen psykoterapeutti sekä kokemuspuheenvuoro

Torstai 13.10.

klo 17–19 Adhd-diagnoosia odotellessa – miten valmistautua tutkimuksiin
Mitä kannattaa huomioida ja vinkkejä arkeen tutkimuksia odotellessa
Saara Jolkkonen, sairaanhoitaja, neuropsykiatrinen valmentaja, ratkaisukeskeisen psykoterapian maisteri

Perjantai 14.10.

klo 14–16 Adhd ja seksuaalisuus
Sanna Aavaluoma, pari- ja perhepsykoterapeutti, psykoseksuaaliterapeutti

klo 16–18 Keskustelu Adhd ja seksuaalisuus -webinaarin teemasta jatkuu Virtuaaliheimon Discord-palvelimella. Keskustellaan Setan asiantuntijan kanssa teemalla seksuaalisen suuntautumisen ja sukupuolen moninaisuus.

Adhd-viikon ohjelma (pdf-tiedosto)

1.3 ADHD-liiton syyskokous la 19.11.2022

ADHD-liiton sääntömääräinen syyskokous järjestetään lauantaina 19.11.2022. Tarkemmat kokousaikataulut ja kutsu kokoukseen lähetetään seuraavassa jäsenkirjeessä. Päivämäärä kannattaa kuitenkin merkitä jo nyt kalenteriin!

2. Yhdistystoiminta

2.1 Syksyn Verkkokaffet

Elokuun Verkkokaffet on peruttu ja siirretään lähemmäs syyskokousta. Tästä tiedotetaan tarkemmin syksyn aikana.

Verkkokaffet maanantaina 12.12.2022 klo 17.30–19 järjestetään, ja aiheena on jäsenyhdistysavustus.

2.2 Hallintohommat hanskaan! -koulutus

Hallinto hommat hanskaan! -yhdistystoiminnan peruskoulutus 8.10.2022 klo 12–16. Peruskoulutus on tarkoitettu kaikille kolmikantojen jäsenyhdistysten luottamushenkilöille!

3. Vertaisryhmien ohjaajat

3.1 Kaipaatko vinkkejä ryhmän ohjaamiseen?

Menetelmäpajat voivat tuoda uutta ideaa vertaisryhmän toimintaan ja varmuutta vertaisryhmän ohjaamiseen! Menetelmäpajat toteutetaan Teams-verkkotapaamisena klo 17.30–19 seuraavan aikataulun ja sisällön mukaan:

• ma 19.9. Adhd-aikuisen selviytymisoppaan hyödyntäminen vertaisryhmän ohjaamisessa
  • ke 2.11. Haastavat tilanteet vertaisryhmässä

Ilmoittautumiset menetelmäpajoihin tulevat liiton verkkosivuille myöhemmin.

4. Kurssit

4.1 Kurssit täydessä vauhdissa kesälläkin

Kurssitoiminta rullaa myös kesällä! Käy tsekkaamassa Puhtia parisuhteeseen -, Voimaa arkeen – ja Strategia (13–17-vuotiaiden vanhemmille) -kurssit, joiden hakuajat umpeutuvat kesäkuukausien aikana adhd-liitto.fi > Tukea > Kurssit.

4.2 Ensi vuoden kurssit

Suuntaamme katseen myös jo vuoden 2023 kursseihin. Käy kertomassa oheisen kyselyn kautta, millaista toivoisit kurssitoiminnan olevan. Tämän linkin kautta pääset vastaamaan kyselyyn.

5. Virtuaaliheimo

5.1 Virtuaaliheimon vertsikkatoiminnassa jatkuva haku

Virtuaaliheimon vertsikkatoiminta on käynnistynyt, ja on tässä kohdin kesää jo hyvällä mallilla. Ensimmäinen vertsikkakoulutus järjestetään 16.6., ja vaikka ilmoittautuminen on jo päättynyt, ei hätää! Vertsikkatoiminnassa on nimittäin päällä jatkuva haku.

Eli jos olet 18–29-vuotias adhd-oireinen ja olet kiinnostunut verkkovertaisuudesta tai moderaattorin roolista Virtuaaliheimon Discord-palvelimella, voit ilmoittautua koska tahansa osoitteessa https://www.lyyti.in/vertsikkahaku.
Huomioithan, että Marjo ja Nuppu lomailevat 23.6.–31.7., joten tänä aikana sinuun ei olla yhteydessä. Älä kuitenkaan jätä lomaketta täyttämättä, vaan jää odottelemaan, että Marjo ja Nuppu ottavat yhteyttä elokuun alussa!

5.2 Lanseerausviikko häämöttää horisontissa

Ilolla ja ylpeydellä ilmoitamme, että Virtuaaliheimon Discord-palvelimen avajaiset järjestetään 5.9.2022 kello 15 alkaen. Pääset kuitenkin kurkkaamaan palvelimen sisältöä ja liittymään mukaan jo 22.8., mutta palvelin toimintoineen aukeaa virallisesti vasta 5.9.

Lisätietoa lanseerausviikon ohjelmasta tulee tippumaan pala kerrallaan ADHD-liiton somekanavissa elokuussa. Ota siis liiton somekanavat haltuun ja pysy kuulolla! Virtuaaliheimo-hanke toivottaa hyvää kesää!

Koko toimiston poppoo toivottaa yhdistyksiin mukavaa ja aurinkoista kesää. Rentoutukaa ja nauttikaa kesästä! Anne-Maarit, Arja, Asta, Elina, Henna, Jari, Katariina, Katja, Katriina, Marja-Liisa, Marjo, Nina, Nuppu, Piia, Solveig & Tuuli.

Vadelmia valkoisessa kahvikupissa ja muutama tummanruskean pöydän pinnalla.

ke ja to klo 9–11