Etusivu

Virtuaaliheimon kevät ytimekkäästi: iloa, onnistumisia ja yhteiskehittämisen taikaa

Julkaistu 21.6.2022

Kevät on suilahtanut ohi sellaista vauhtia, että kesä on jo täällä ja Virtuaaliheimo-hankekin piakkoin jäämässä kesälaitumille. On siis aika tehdä lyhyt katsaus kuluneeseen kevääseen ja kohdistaa katseet kohti tulevaa syksyä.

Näiden kuluneen parin kuukauden aikana on ehtinyt tapahtua jo paljon. Virtuaaliheimon Discord-palvelin on rakentunut ajatuksesta konkreettiseksi, olemassa olevaksi asiaksi. Palvelimen rakentamisessa ovat olleet korvaamattomana apuna neljä vapaaehtoista kehittäjänuorta, joiden ideat ovat muokanneet palvelinta niin sanotusti nextille levelille.

Yhteistyökumppaneista ja kehittäjänuorista koostuva hankerikastamo on päässyt kokoontumaan ensimmäisen kerran koko porukan voimin. Hankerikastamon aikana järjestetyssä ideariihessä saimme paljon uutta ammennettavaa palvelimen toimintaan ja verkossa toteutettavaan vertaistukeen.

Järjestimme ensimmäisen vertsikkakoulutuksen kesäkuussa, ja meillä on mukana loistoporukka innokkaita ja luovia nuoria! Vertsikat ovat keksineet monenlaisia vertaistuen muotoja toteutettavaksi Discordissa, emmekä voi kuin ihailla, kuinka innovatiivisia vertsikat ovat ideoidessaan olleet.

Olemme kuluneen parin kuukauden aikana tutustuneet moneen mahtavaan toimijaan ja saaneet suunnitelluksi loistavia yhteistyökuvioita syksylle. Vaikka kesä on tässä kohtaa kauneimmillaan, on meillä kuitenkin katseet tiukasti kohdennettu syksyyn.

No mitä Virtuaaliheimossa on luvassa syksyllä? Tässä kohtaa kannattaa ottaa kalenteri esiin ja merkata ylös kaksi päivämäärää: 22.8. ja 5.9. Virtuaaliheimon Discord-palvelin aukeaa yleisölle 22.8. Tällöin palvelimella ei ole vielä ohjelmaa tai keskustelumahdollisuutta, mutta pääset liittymään palvelimelle ja tutustumaan sen sisältöön. Järjestämme Virtuaaliheimon avajaiset 5.9. kello 15 alkaen ja tässä kohtaa voimme jo todeta, että käynnistymme päräyttävästi. Ei kuitenkaan mennä viikon sisältöön sen tarkemmin vielä, sillä tulemme paljastamaan lanseerausviikon ohjelmaa pala palalta elokuussa ADHD-liiton somekanavissa. Kannattaa jäädä odottelemaan! ????

Vaikka odotamme syksyä innolla, on kuitenkin aika hengähtää hetkeksi ja nauttia kesälomasta. Haluamme puolestamme kiittää kaikkia teitä, joihin olemme tämän kevään aikana saaneet tutustua – vanhoja tuttuja unohtamatta! Toivotamme kaikille hyvää, rauhallista ja itsemyötätuntoista kesää!

Virtuaaliheimo palaa asiaan 1.8.2022.

Nuppu & Marjo

Marjo Hodju