Onko alaikäisen lapsesi tai lapsenlapsesi adhd-diagnoosi tuore? Oletteko uuden vaiheen tai haastavan tilanteen äärellä (esim murrosikä, koulupulmat, kaverisuhteet)? Kaipaatko keskustelukumppania, jolla on kokemusta samasta tilanteesta?

Vertaisvanhemman oma lapsi tai lapsenlapsi on saanut adhd-diagnoosin, ja hän tietää miten adhd voi vaikuttaa perheen arkeen. Vertaisvanhempi ei ole terveydenhuollon ammattilainen, mutta hän voi vertaisena kuunnella sinua, kulkea rinnallasi ja kertoa sinulle omista kokemuksistaan. Hän voi kannustaa sinua ja antaa hyväksi havaittuja käytännön vinkkejä, jotta arki sujuisi helpommin.

ADHD-liiton vertaisvanhempi on tehtävään koulutuksen saanut vapaaehtoinen. Hän pitää sinuun yhteyttä sopimallanne tavalla puhelimitse, sähköpostitse tai Skypen kautta. Vertaistuki on lyhytkestoista, luottamuksellista ajatusten ja kokemusten vaihtoa. Vertaistukea on tarjolla vanhemmille ja isovanhemmille, joiden perheessä on alle 18-vuotias adhd-diagnosoitu lapsi.

Älä jää yksin, vaan jätä rohkeasti yhteydenottopyyntö vertaisvanhemmalle!

ma-to klo 9-11