fbpx

ADHD-liitto ry julkaisee Varavoimaa-verkkokurssin aikuisille. Tällaista tuen muotoa ei ole aiemmin ollut tarjolla. Tervetuloa tutustumaan kurssiin Teams-livetapahtumana 4.3.2021 klo 12–13.

Sohvalantut Sampo ja Tommi kommentoivat kurssin osioita

Verkkokurssin sisältöön johdattavat ADHD-liiton asiantuntijat Tuuli Korhonen ja Marjo Hodju sekä kehittämistyössä mukana olleet johtava tutkija, neuropsykologi Erja Poutiainen Kuntoutussäätiöltä ja kokemustoimija Sampo Somerma. Pääset mukaan livetapahtumaan tämän linkin kautta: https://bit.ly/3qnG4bs.

Kurssi auttaa tutkiskelemaan, miten adhd vaikuttaa elämään ja miten adhd:n tuomia haasteita voi lievittää. Kurssin myötä on mahdollista tunnistaa aiempaa paremmin vahvuudet ja toimintakykyyn vaikuttavat asiat. Adhd ei häviä, mutta sen kanssa voi oppia elämään. Kurssi on maksuton ja sen voi suorittaa milloin vain.

Tiesitkö, että moni adhd-oireinen on tälläkin hetkellä ilman tarvitsemaansa tukea? Suomessa arvioidaan olevan 250 000 adhd-oireista. Arvioidaan, että vain joka kymmenes adhd-oireinen aikuinen on tarvitsemansa tuen piirissä. Joka päivä valtava määrä ihmisiä kamppailee adhd:n tuomien haasteiden kanssa. Toimintakykyyn ja elämänhallintaan liittyvät haasteet koskettavat yhtä lailla lähipiiriä ja työyhteisöjä.

Tiesitkö, että hoitamattomalla adhd:llä voi olla vakavia seurauksia? Adhd altistaa syrjäytymiseen, heikompaan työllisyyteen, alempaan ansiotasoon ja suurempiin sosiaalitukiin. Adhd-oireisista aikuisista 80 %:lla on psykiatrinen sairaus ja 15 %:lla on päihdehäiriö. Vangeista noin 30 %:lla on adhd. Avo- ja avioerot ovat kaksi kertaa yleisempiä. Ajantasaisen tiedon tarve on valtava myös työssään adhd-oireisia kohtaavilla.

Haluaisitko tutustua verkkokurssiimme etukäteen? Esimakua verkkokurssin sisällöstä antavat Sohvalantut, jotka toimivat kurssin kommentaattoreina: https://youtu.be/A4hGcm0Bohk

Tässä erään kokemustoimijan ajatuksia verkkokurssista: ”Hyvä kokonaisuus! Imeydyin siihen niin kiinnostuneena, etten löydä mitään muutettavaa. Kurssin lopetusjakso on toiveikas ja informatiivinen. Koko kurssi on mahtava kokonaisuus, suosittelen sitä mielellään! Uskon monen hyötyvän tästä.”

Lisätietoja Varavoimaa-verkkokurssista antavat:

tiedottaja Jari Hämäläinen, puh. 045 636 1842, jari.hamalainen@adhd-liitto.fi

kurssitoiminnan asiantuntija Tuuli Korhonen, puh. 045 657 7876, tuuli.korhonen@adhd-liitto.fi

ADHD-liitto ry – ADHD-förbundet rf on sosiaali- ja terveysalan järjestö ja jäsenyhdistystensä kattojärjestö. ADHD-liitto edistää ja tukee adhd-oireisten henkilöiden hyvinvointia ja toimintakykyä. Liiton perustehtävänä on tarjota neuvontaa ja ohjausta adhd:hen liittyvissä asioissa sekä jakaa ja välittää asianmukaista tietoa aiheesta.

ke ja to klo 9–11