Perustiedot

• Alkaa: 21.5.2018
  • Päättyy: 25.5.2018
  • Paikka: Kylpylähotelli Rauhalahti, Kuopio.
  • Hakuaika on päättynyt

Mitä kurssilla tehdään?

Kurssi tarjoaa mahdollisuuden irtautua arjen kiireistä ja syventyä adhd-aihepiiriin. Kurssisisältöjä muokataan kurssilaisten toiveiden mukaisesti kurssin aikana. Kurssipäivien joustavat teemat ovat: adhd, sen hoito ja kuntoutus, arjen askareiden hoitaminen, vuorovaikutus, itsetuntemus ja voimavarat.

Kurssi alkaa maanantai-iltapäivänä ja päättyy perjantai-iltapäivänä (esimerkki viikko-ohjelmasta).

Kurssille osallistuu 10 osanottajaa ja 2 työntekijää. Teemoja käsitellään ryhmässä keskustellen tai erilaisia harjoituksia tehden.

Kurssilla vierailee asiantuntijoina lääkäri ja kokemusosaaja. Lääkäri kertoo adhd:n hoidosta. Kokemusosaaja jakaa oman tarinansa, kertoen myös, mikä häntä on auttanut.

Mitä kurssi maksaa?

Kurssin hinta on 60€/hlö ja se sisältää majoituksen, täysihoidon ja kurssimateriaalin. Joskus esim. sosiaalitoimi voi auttaa kurssimaksun maksamisessa.

Miten haen kurssille?

1. Täytä hakulomake

Voit täyttää lomakkeen

• sähköisesti

tai

• paperisena.

HUOM! Voit hakea samalla lomakkeella kaikille samalle kohderyhmälle tarkoitetuille laitosmuotoisille kursseille (Voimaa arkeen – ja Tunteella-kurssit).

1. Toimita liitteet ADHD-liittoon

Liitteen tulee olla korkeintaan vuoden vanha. Liitteestä tulee käydä ilmi, miten voit ja millaisia oireesi ovat.

Liite tulee lähettää osoitteeseen:

ADHD-liitto ry
Kuntoutus
Pakarituvantie 4

Hakemuksesi astuu voimaan vasta, kun olemme vastaanottaneet liitteen.

Mikäli aiot kurssin päätyttyä hakea KELAlta kuntoutusrahaa ja/tai matkakorvausta, tulee sinulla olla lääkärin suositus kurssille.

Millä perusteilla kurssilaiset valitaan?

Kuntoutujavalinnat tekee ADHD-liiton kuntoutusvaliokunta, jonka jäsenistä vähintään yksi on lääkäri ja muut kuntoutusalan ammattilaisia.

Kun kuntoutusvaliokunta pohtii, ketkä kurssille valitaan, punnitsevat he mm.,

• sitä, miten hakija voi
  • sitä, millaista hakijan arki on
  • sitä, millaisin toivein ja tavoittein hakija hakee kurssille
  • sitä, onko hakijalla muuta kuntoutusta ja tukiverkostoa.

Kunkin kurssin osanottajajoukkoa valittaessa pyritään mahdollisuuksien mukaan ottamaan huomioon myös se, että mahdollisuuksia vertaisuuden kokemuksiin syntyisi. Näin ollen kiinnitämme huomioita myös hakijoiden ikään, sukupuoleen, elämäntilanteeseen, adhd:n oireenkuvaan (esim. ettei joukossa olisi vain yksi add-oireinen).

Koska saan tiedon, pääsenkö kurssille?

Ilmoitamme valiokunnan päätöksistä kaikille hakijoille maaliskuun loppuun mennessä

Lisätietoja?

Lisätietoja saat ADHD-liiton kuntoutussuunnittelijoilta. Hennan tavoitat numerosta 050 400 6478 ja Tuulin numerosta 045 657 7876. Voit myös laittaa sähköpostia osoitteeseen kuntoutus@adhd-liitto.fi

ma-to klo 9-11