Perustiedot

• Alkaa: 4.6.2020 klo 9.00
  • Päättyy: 5.6.2020 klo 16.30
  • Paikka: Yliopistonkatu 5, 6 krs., 00100 Helsinki
  • Hakuaika päättyy 15.5.2020.

Mikä on Strategia-vanhempainohjausmenetelmä?

Strategia on käsikirjapohjainen ja ryhmämuotoinen vanhempainohjausmenetelmä. Se on kehitetty vanhemmille, joilla on adhd-diagnoosin saanut lapsi. Strategia soveltuu erinomaisesti ensitietokurssiksi.

Kurssin tapaamiskertojen teemat

• Perustietoa adhd:stä
  • Vanhemmuuden vahvistaminen sekä lasten ja perheen arjen helpottaminen
  • Menetelmiä positiivisen käytöksen tukemiseksi
  • Välineitä ristiriitatilanteiden ehkäisemiseksi ja hallintaan
  • Tuki ja palvelut

Kenelle koulutus on tarkoitettu?

Koulutus on tarkoitettu  kaikille, jotka työnsä puolesta haluavat ohjata Stretegia-kursseja 4-12 vuotiaden lasten vanhemmille.

Ohjaajakoulutukseen voivat osallistua vähintään amk-tutkinnon suorittaneet terveydenhuollon, sosiaalitoimen ja opetustoimen ammattihenkilöt. Ohjaajalta edellytetään tietoa adhd:stä, kokemusta adhd-oireisten lasten ja heidän perheidensä kohtaamisesta sekä ryhmien ohjaamisesta. Koulutus on ammatillista lisäkoulutusta.

Koska ja missä koulutus järjestetään?

4.-5. kesäkuuta 2020
1. päivä klo 9.00-16.30, 2. päivä klo 8.30-15.30

Yliopistonkatu 5, 6 krs., 00100 Helsinki

Mitä koulutus maksaa?

Hinta on 350€. Hinta sisältää ohjaajan käsikirjan, ADHD-liiton materiaalia sekä aamu- ja iltapäiväkahvit molempina päivinä. Lounaat ovat omakustanteiset.

Kuka kouluttaa?

Kouluttajina toimivat Katariina Berggren, suunnittelija ADHD-liitto ry, toimintaterapeutti, työnohjaaja ja Tuuli Korhonen, kuntoutussuunnittelija ADHD-liitto ry, varhaiskasvatuksen opettaja, neuropsykiatrinen valmentaja.

Miten ilmoittaudun mukaan?

Ilmoittaudu viimeistään 15.5.2020 mennessä tästä

Ilmoittautuminen koulutukseen on sitova.  Mahdollinen peruutus tulee tehdä 20.5.2020 mennessä. Tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitetaan 50%:a koulutuksen hinnasta. Mikäli peruutuksen syy liittyy terveyteen, tulee esittää lääkärintodistus. Tällöin koulutuksen hintaa ei peritä.

Lisätietoja?

Voit tutustua menetelmään  tarkemmin Strategian omalla sivustolla. Tästä löydät esitteen koulutuksesta

Lisätietoja koulutuksesta ja menetelmästä antaa mielellään myös ADHD-liiton suunnittelija Tuuli Korhonen 045 657 7876 tai kuntoutus@adhd-liitto.fi

ma - to klo 9-11