Perustiedot

• Alkaa: 7.11.2019 klo 9.00
  • Päättyy: 8.11.2019 klo 16.00
  • Paikka: Pakarituvantie 4 (2. krs.), 00410 Helsinki
  • Hakuaika päättyy 30.9.2019.

Mikä on Strategia-vanhempainohjausmenetelmä?

Strategia on käsikirjapohjainen ja ryhmämuotoinen vanhempainohjausmenetelmä. Se on kehitetty vanhemmille, joilla on adhd-diagnoosin saanut lapsi. Strategia soveltuu parhaiten vanhemmille, joiden lapsen adhd-diagnoosi on tuore.

Kurssin tapaamiskertojen teemat

• Perustietoa adhd:stä
  • Vanhemmuusroolin vahvistaminen sekä lasten ja perheen arjen helpottaminen
  • Menetelmiä positiivisen käytöksen tukemiseksi
  • Välineitä ongelmakäyttäytymisen ehkäisemiseksi ja hallintaan
  • Yhteisön tukiverkostot ja palvelut

Kenelle koulutus on tarkoitettu?

Koulutus on tarkoitettu  kaikille, jotka työnsä puolesta haluavat ohjata Stretegia-kursseja 4-12 vuotiaden lasten vanhemmille.

Ohjaajakoulutukseen voivat osallistua vähintään amk-tutkinnon suorittaneet terveydenhuollon, sosiaalitoimen ja opetustoimen ammattihenkilöt. Ohjaajalta edellytetään tietoa adhd:stä, kokemusta adhd-oireisten lasten ja heidän perheidensä kohtaamisesta sekä ryhmien ohjaamisesta. Koulutus on ammatillista lisäkoulutusta.

Koska ja missä koulutus järjestetään?

7.-8. marraskuuta 2019
1. päivä klo 9.00-16.30, 2. päivä klo 8.30-16.00

Pakarituvantie 4 (2. krs.), 00410 Helsinki

Mitä koulutus maksaa?

Hinta on 370€. Hinta sisältää ohjaajan käsikirjan, ADHD-liiton materiaalia sekä lounaan ja kahvit molempina päivinä.

Kuka kouluttaa?

Kouluttajina toimivat Katariina Berggren, suunnittelija ADHD-liitto ry, toimintaterapeutti, työnohjaaja ja Tuuli Korhonen, kuntoutussuunnittelija ADHD-liitto ry, varhaiskasvatuksen opettaja. Paikalla on myös menetelmän kehittänyt  asiantuntija Agneta Hellström.

Miten ilmoittaudun mukaan?

Ilmoittaudu koulutukseen viimeistään 30.9.2019. täyttämällä tästä ilmoittautumislomake.

Koulutukseen on rajallinen määrä paikkoja ja paikat jaetaan ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittautuminen on sitova.  Mahdollinen peruutus tulee tehdä 1.11.2019 mennessä. Tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitetaan 50%:a koulutuksen hinnasta. Mikäli peruutuksen syy liittyy terveyteen, tulee esittää lääkärintodistus. Tällöin koulutuksen hintaa ei peritä.

Lisätietoja?

Voit tutustua menetelmään  tarkemmin Strategian omalla sivustolla. Tästä löydät esitteen koulutuksesta.

Lisätietoja koulutuksesta ja menetelmästä antavat mielellään myös ADHD-liiton kuntoutussuunnittelija Tuuli Korhonen 045 657 7876 tai kuntoutus@adhd-liitto.fi

ma - to klo 9-11