Perustiedot

• Alkaa: 7.11.2019 klo 9.00
  • Päättyy: 8.11.2019 klo 16.00
  • Paikka: Pakarituvantie 4 (2. krs.), 00410 Helsinki
  • Hakuaika päättyy 30.9.2019.

Mikä on Strategia-vanhempainohjausmenetelmä?

Strategia on käsikirjapohjainen ja ryhmämuotoinen vanhempainohjausmenetelmä. Se on kehitetty vanhemmille, joilla on adhd-diagnoosin saanut lapsi. Strategia soveltuu parhaiten vanhemmille, joiden lapsen adhd-diagnoosi on tuore.

Kurssin tapaamiskertojen teemat

• Perustietoa adhd:stä
  • Vanhemmuusroolin vahvistaminen sekä lasten ja perheen arjen helpottaminen
  • Menetelmiä positiivisen käytöksen tukemiseksi
  • Välineitä ongelmakäyttäytymisen ehkäisemiseksi ja hallintaan
  • Yhteisön tukiverkostot ja palvelut

Kenelle koulutus on tarkoitettu?

Ohjaajakoulutukseen voivat osallistua vähintään amk-tutkinnon suorittaneet terveydenhuollon, sosiaalitoimen ja opetustoimen ammattihenkilöt. Ohjaajalta edellytetään tietoa adhd:stä, kokemusta adhd-oireisten lasten ja heidän perheidensä kohtaamisesta sekä ryhmien ohjaamisesta.

Koska ja missä koulutus järjestetään?

7.-8. marraskuuta 2019
1. päivä klo 9.00-16.30, 2. päivä klo 8.30-16.00

Pakarituvantie 4 (2. krs.), 00410 Helsinki

Mitä koulutus maksaa?

Hinta on 370€. Hinta sisältää ohjaajan käsikirjan, ADHD-liiton materiaalia sekä lounaan ja kahvit molempina päivinä.

Kuka kouluttaa?

Kouluttajana toimii ADHD-asiantuntija (beteendevetare) Agneta Hellström. Agneta on menetelmän ”äiti”. Hänen apunaan koulutusta luotsaavat eteenpäin ADHD-liiton työntekijät, jotka ovat itse ohjanneet jo useita Strategia-kursseja.

Agneta puhuu ruotsia, jota käännetään osallistujille tarvittaessa. Osallistujat voivat esittää omat puheenvuoronsa suomeksi, ruotsiksi tai englanniksi. Koulutusmateriaali heijastetaan seinälle suomeksi ja ruotsiksi. Osallistujille jaettava materiaali on suomeksi.

Miten ilmoittaudun mukaan?

Ilmoittaudu koulutukseen viimeistään 30.9.2019. täyttämällä tästä ilmoittautumislomake.

Koulutukseen on rajallinen määrä paikkoja ja paikat jaetaan ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittautuminen on sitova.  Mahdollinen peruutus tulee tehdä 1.11.2019 mennessä. Tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitetaan 50%:a koulutuksen hinnasta. Mikäli peruutuksen syy liittyy terveyteen, tulee esittää lääkärintodistus. Tällöin koulutuksen hintaa ei peritä.

Lisätietoja?

Voit tutustua menetelmään  tarkemmin Strategian omalla sivustolla.

Lisätietoja koulutuksesta ja menetelmästä antavat mielellään myös ADHD-liiton kuntoutussuunnittelijat Henna Niskala ja Tuuli Korhonen (Henna 050 400 6478, Tuuli 045 657 7876 tai kuntoutus@adhd-liitto.fi)

ma klo 9 - 11 ja 12 - 14, ti - to klo 9-11