Perustiedot

• Päättyy: 21.6.2022
  • Paikka: Verkko ja Lomakoti Onnela, Haukipudas
  • Hinta: 50€/hlö
  • Hakuaika päättyy 3.4.2022.

Kenelle kurssi on tarkoitettu?

Kurssi on tarkoitettu adhd- ja add-oireisille aikuisille.

Koska ja missä kurssi järjestetään?

Kurssi muodostuu kolmesta verkkotapaamisesta ja 3 päivän mittaisesta (ma-ke) lähijaksosta. Verkkotapaamiset ovat 12.5., 24.5. ja 21.6. klo 17.30-19.30. Lähijakso toteutuu Haukiputaalla ke 8. – pe 10. kesäkuuta.

Mitä kurssilla tehdään?

Kurssilla syvennytään teemoihin kuten adhd, sen hoito ja kuntoutus, arjen hallinta, vuorovaikutus, itsetuntemus ja voimavarat. Työskentely tapahtuu pääsääntöisesti ryhmässä keskustellen sekä harjoituksia tehden.

Kurssille osallistuminen edellyttää voimavaroja, mistä syystä akuutissa kriisissä (esim. päihde- tai ihmissuhdekriisi) olevia suositellaan hakemaan kurssille myöhemmin.

Kurssille osallistuu 10 osanottajaa ja 2 työntekijää.

Mitä kurssi maksaa?

Kurssin hinta on 50€/hlö ja se sisältää ohjelman, kurssimateriaalin, majoituksen ja ruokailut. Joskus esim. sosiaalitoimi voi auttaa kurssimaksun maksamisessa.

Miten haen kurssille?

Voit täyttää hakulomakkeen

tai

Koska hakuaika päättyy?

Tämän kurssin hakuaika päättyy 3.4.2022.

Millä perusteilla kurssilaiset valitaan?

Tämä kurssi on tarkoitettu ensisijaisesti Pohjois-Pohjanmaalla asuville. Alueellisten kurssien avulla toivomme vertaistuen jatkuvan myös kurssin ulkopuolella.

Kuntoutujavalintoja tehtäessä kiinnitetään huomiota siihen,

• miten hakijat voivat (ei esim. akuuttia päihdeongelmaa tai kriisiä)
  • millaista hakijoiden arki on
  • millaisin toivein ja tavoittein hakijat hakevat kurssille
  • onko hakijoilla muuta kuntoutusta ja tukiverkostoa.

Kunkin kurssin osanottajajoukkoa valittaessa pyritään mahdollisuuksien mukaan ottamaan huomioon myös se, että mahdollisuuksia vertaisuuden kokemuksiin syntyisi. Näin ollen kiinnitämme huomioita myös hakijoiden ikään, sukupuoleen, elämäntilanteeseen, adhd:n oireenkuvaan (esim. ettei joukossa olisi vain yksi add-oireinen).

Koska saan tiedon, pääsenkö kurssille?

Hakijoille ilmoitetaan asiasta viimeistään 2 viikkoa hakuajan päättymisen jälkeen.

Lisätietoja?

Lisätietoja saat ADHD-liiton Hennalta. Tavoitat hänet numerosta 050 438 3633. Voit myös laittaa sähköpostia osoitteeseen kurssitoiminta@adhd-liitto.fi

ke ja to klo 9–11