fbpx

Ukrainan tilanne koskettaa syvästi aiheuttaen huolta ja murhetta. Erityisesti tänään kansainvälisenä naistenpäivänä ajatuksemme ovat kaikkien niiden naisten ja heidän perheidensä luona, jotka tällä hetkellä joutuvat elämään keskellä sotaa tai ovat joutuneet pakenemaan toiseen maahan sodan jaloista. ADHD-liitto on vahvasti rauhan puolella.

Rauhan kyyhkynen lentää sini-keltaisella taustalla

Venäjän hyökkäys Ukrainaan ja uutiset sotaan liittyen voivat herättää pelkoa ja ahdistusta, mutta myös halun auttaa. SOSTE on kerännyt koosteen sosiaali- ja terveysjärjestöjen tarjoamasta tuesta ja avusta sekä tietoa siitä, miten voit halutessasi auttaa. (Sosiaali- ja terveysjärjestöiltä apua sodan nostattamaan ahdistukseen ja kanavia auttaa sodan jaloissa olevia).

ADHD-liiton neuvontapalvelut ovat avoinna joka arkipäivä: Chat palvelee verkkosivuilla adhd-liitto.fi ma–ti klo 13–15 ja pe klo 11–13 sekä neuvontapuhelin ke–to klo 9–11 numerossa 040 541 7696.

Tällaisena aikana on erityisen tärkeää keskustella avoimesti myös omien läheistensä kanssa, eikä omaa arkeaankaan saa unohtaa. Pidetään toisistamme huolta.

ke ja to klo 9–11