Adhd-lehti 3/2019

Adhd-lehden numero 2/2019 kansikuva. Kuvassa luokkahuone ja etualalla pöydällä opiskeluun liittyviä tavaroita: tietokone, kirjoja, kyniä, välipalaomena.Hyvää syksyä lukijat! Oppia ikä kaikki. Koulut ovat alkaneet, ja syksyn Adhd-lehden teemana on koulu. Miten koulu voi tukea toisen asteen opiskelijoita? Miten oikeusteitse voidaan auttaa nepsy-lapsen koulutietä? Tutustumme Johannaan, joka on kolmen adhd-koululaisen äiti ja tapaamme myös Hanskin, joka kertoo omasta koulutiestään ja siitä, miten tekemällä oppiminen on ollut hänelle hyvä tapa oppia. Kuulemme terveisiä vaativan erityisen tuen ammatillisen koulutuksen kehittämistyöryhmästä.

Lue lisää Adhd-lehdestä 3/2019 (pdf-tiedosto)

Adhd-lehti 2/2019

Adhd-lehden teemana on adhd-aikuiset. Pääsemme tutustumaan aikuisena adhd-diagnoosin saaneeseen Henna Niemiseen ja hänen tarinaansa, jota musiikki on värittänyt lapsuudesta saakka. Tiia ja Aapo kertovat omista kokemuksistaan ja oivalluksistaan sopeutumisvalmennuskurssilta, ja Mommy Be Good kirjoittaa äitiydestä, vanhemmuudesta, arjen haasteista adhd:n kanssa. Tutustumme myös Ohjaten Uralle -kyselytyökaluun. Ja mikä yhdistystoiminnassa motivoi ihmisiä?

Lue lisää Adhd-lehdetä 2/2019 (pdf-tiedosto)

Adhd-lehti 1/2019

Adhd-lehden 1/2019 kansikuvaVuoden ensimmäisen lehden teemana on vanhemmuus. Mitä lapsen aistisäätelyn ongelmat tarkoittavat ja miten niitä voi tunnistaa? Millaista on arki adhd-lapsiperheissä äitien kertomana ja toisaalta isäpuolien näkökulmasta? Voisiko Strategia-vanhempainohjauskurssi tukea sinun vanhemmuuttasi? Tarvitsetko tukea vertaisvanhemmalta?

Lue lisää Adhd-lehdestä 1/2019 (pdf-tiedosto)

Adhd-lehti 4/2018

Vuoden viimeisessä numerossa pohditaan adhd:n vaikutuksia parisuhteeseen ja tutustutaan pariskuntaan, joiden arkea adhd värittää. Lisäksi voit tutustua ADHD-liiton vertaisvanhempitoimintaan sekä saat kurkistaa muutaman jäsenyhdistyksen toimintaa. Voit myös lukea, millaista on vapaaehtoistoiminta, mitä se antaa ja mikä siihen motivoi. Lähtisitkö sinä mukaan?

Lue Adhd-lehti 4/2018 (pdf-versio)

Adhd-lehti 3/2018

Adhd-lehden 3/2018 kansikuva.Tule mukaan Adhd-viikon seminaariin Tamperelle ja Oivalla adhd -tapahtumiin eri puolilla Suomea! Katso lehdestä tarkempi seminaariohjelma ja tapahtumakiertueen paikkakunnat syksyn aikana. Rap-duo SANA kertoo, miten he saavat adhd:stä virtaa lavalle. Saamme tässä lehdessä myös katsauksen lasten adhd:n hoito- ja kuntoutuskäytännöistä.

Lue Adhd-lehti 3/2018 (pdf-versio)

Adhd-lehti 2/2018

Adhd-lehden 2/2018 kansikuva. Keltamekkoinen tyttö hyppii trampoliinilla. Kuva on piirretty.Tässä numerossa puhutaan adhd-lääkityksestä ja sen vaikutuksista nuoren identiteetin kehittymiseen, tutustutaan hyvinkääläiseen tapaan kohdata oppilas ja kuullaan äidin kertomus omasta erityisestä lapsestaan. Ja mitä kannattaakaan pakata lomareppuun?

Lue Adhd-lehti 2/2018 (pdf-versio)

Adhd-lehti 1/2018

Tässä numerossa juttua muun muassa ravinnon ja ravintolisien vaikutuksesta lasten adhd:hen, aikuisena adhd-diagnoosin saaneen Maija-Leenan tarina ja Kolumni – resurssit eivät riitä.

Lue Adhd-lehti 1/2018 (pdf-versio)

ma - to klo 9-11