fbpx
ADHD-liiton joulukalenterin tunnuskuva. Luminen yömaisema, jossa on kuusia ja kaksi kuun valaisemaa loivaa mäkeä. Taivaalla loistaa iso kuu, tähdet tuikkivat, muutamia erikokoisia lumihiutaleita leijuu taivaalta. Oikeasta yläreunasta laskeutuvassa helminauhassa roikkuu joulukoristepallo, jossa on iso lumihiutale keskellä ja reunoilla nuotteja.

Minna Loikala: Sinistä ja kultaa

”Sisältäni pursuaa sinistä ja kultaa. Se on asunut siellä kauan.
Kaikessa hiljaisuudessaan. Perhosen lailla se pyrähtää nyt iloissaan lentoon.”

Löysin sisäisen värimaailman vuonna 2005, kun elämäni oli jonkinlaisessa kriisissä. Olin käynyt aiemmin taideterapiakoulutuksia, mutta varsinainen läpimurto tapahtui löytäessäni tieni veda-taide kursseille. Maalasin sisäisiä kuviani vuoden verran joka yö ja kirjoitin runoja. Työstin oman elämäni karikot maalaamalla, piirtämällä ja kirjoittamalla. Löysin ”sisäisen viisauteni”, joka oli ollut kateissa pitkään. Yli kymmenen vuotta olen kehittänyt tekniikkaa ja alkanut jakaa taitoa eteenpäin. Nyt opetan halukkaille, kuinka voi ottaa ”sisäisen viisautensa” käyttöönsä maalaamalla, piirtämällä ja kirjoittamalla. Järjestän kursseja vuodesta 2020 alkaen Hoitumossa (Iso-Paavolankatu 2a, Lahti).

Minna Loikala
minna.loikala@gmail.com

ASENNE on avain -kampanja

ADHD-liitto murtaa adhd:n liittyviä myyttejä ja uskomuksia. Asenne on avain -kampanjamme alleviivaa hyväntahtoisen, aidosti kuuntelevan ja rakentavan suhtautumisen merkitystä miettiessämme, mikä auttaa adhd-oireisia ja heidän läheisiään. ADHD-liiton joulukalenteri on osa Asenne on avain -kampanjaa.

#adhdliitto #asenneonavain #oivallaadhd #adhdliittojoulukalenteri

ADHD-liitto murtaa adhd:n liittyviä myyttejä ja uskomuksia. Asenne on avain -kampanjamme alleviivaa hyväntahtoisen, aidosti kuuntelevan ja rakentavan suhtautumisen merkitystä. ADHD-liiton joulukalenteri on osa Asenne on avain -kampanjaa.

ke ja to klo 9–11