Tuetut lomat 2018

MTLH:n ja ADHD-liiton yhteistyössä järjestämät lomat

• Voimaa vertaisuudesta, omatoimiset lapsiperheet, Vuokatin Urheiluopisto 18.2.-23.2.2018. Hakuaika päättyy 18.11.2017
  • Voimaa vertaisuudesta, omatoimiset lapsiperheet, Kylpylähotelli Kunnonpaikka 10.6.-15.6.2018. Hakuaika päättyy 10.3.2018.
  • Voimaa vertaisuudesta, omatoimisille aikuisille, Yyterin Kylpylähotelli Oy 14.6.-17.6.2018. Hakuaika päättyy 14.3.2018.
  • Voimaa vertaisuudesta, omatoimiset lapsiperheet, Liikuntakeskus Pajulahti, 21.10.-26.10.2018. Hakuaika päättyy 21.7.2018.

MTLH:n, Autismi- ja Aspergerliiton, Aivoliiton sekä ADHD-liiton yhteistyössä järjestämät lomat

• Voimaa vertaisuudesta, omatoimiset lapsiperheet, Spa Hotel Runni, 22.07.-27.07.2018. Hakuaika päättyy 22.04.2018.
  • Voimaa vertaisuudesta, omatoimisille aikuisille, Lehmirannan lomakeskus, 13.08.-18.8.2018. Hakuaika päättyy 18.5.2018.
  • Voimaa vertaisuudesta, omatoimiset lapsiperheet, Kylpylähotelli Summasaari, 21.10.-26.10.2018. Hakuaika päättyy 21.07.2018.

Lisätiedot:
Suunnittelija Elina Seppänen, elina.seppanen@adhd-liitto.fi, puh: 050 309 6556

Tärkeää tietoa tuetuista lomista
ADHD-liitto tarjoaa yhteistyössä Maaseudun terveys- ja lomahuolto ry:n (MTLH) kanssa neljä tuettua lomaa vuodelle 2018. Lisäksi toteutetaan kolme lomaa yhteistyössä Autismi- ja Aspergerliiton sekä Aivoliiton kanssa.
Lomilla on täysihoito ja osittain tarjolla on ohjattua toimintaa, mutta loman voi halutessaan käyttää myös täysin omatoimisesti. Loman aikana on mahdollisuus tavata ADHD-liiton edustaja ja osallistua ohjattuun vertaiskeskusteluun.
Tuettujen lomien hinta vuonna 2018 on aikuisilta 20 €/vrk, perhelomilla alle 17-vuotiaat lapset lomailevat ilmaiseksi. Matkakustannuksista lomalaiset vastaavat itse. Perhelomille valitaan enintään 10 perhettä ja aikuisten lomille 15 henkilöä.

Lomatuen saajat valitaan sosiaalisin, terveydellisin ja taloudellisin perustein. MTLH tekee kaikki
lomapäätökset. Myönteisistä päätöksistä ilmoitetaan hakijalle noin kaksi kuukautta ennen loman alkua.

Lomalle hakeminen
Tuetulle lomalle haetaan tulostamalla ja/tai täyttämällä hakulomake verkossa www.mtlh.fi. Kiinnitä huomiota perusteluihin; kerro miksi sinut/teidät tulisi valita mukaan lomalle. MTLH valitsee lomatuen saajat sosiaalisin, terveydellisin ja taloudellisin perustein. Lisätietoja: vapaaehtoistoiminnan suunnittelija Elina Seppänen, elina.seppanen@adhd-liitto.fi tai p. 050 309 6556.

HUOM! Hakemukset toimitetaan viimeistään 3 kk ennen loman alkamisajankohtaa.