Kursseille hakeminen

ADHD-liiton sopeutumisvalmennuskurssit ovat tarkoitettu sekä adhd-, että add- oireisille henkilöille ja heidän läheisilleen. Adhd-diagnoosia ei edellytetä kursseille osallistumiseen. Ainoana poikkeuksena on Strategia-kurssi, joka menetelmänsä vuoksi edellyttää kursseille osallistuvien vanhempien lapsilla olevan diagnosoitu adhd.

Kurssivalinnoissa huomioidaan seuraavia seikkoja:

-          Kurssilaisella on adhd-oireita esim. toimintakykyä hankaloittavia tarkkaavuuden,

impulsiivisuuden tai ylivilkkauden säätelyn haasteita.

-          Kuntoutustarve ja kurssilaisen motivaatio kurssille

-          Etusijalla ovat hakijat, jotka eivät ole aikaisemmin olleet adhd-oireisten

sopeutumisvalmennuskursseilla.

-          Kurssilaisella ei tule olla ympärivuorokautisen tuen tarvetta, eikä akuuttia

päihdeongelmaa

-          Kurssikohtaiset kriteerit, esim. parisuhde tai ikä.

Kurssien hakukäytännöt vaihtelevat, tässä ohjeet kurssityypittäin:

Mä ja me -, Voimaa arkeen! -, Voimaa metsästä - ja Tunteella!-kurssit

- Sähköinen hakulomake löytyy jokaisen kurssin kohdalta (http://adhd-liitto.fi/kurssit2017) Tulostettavat ja postitettavat hakulomakkeet löytyvät tämän sivun alalaidasta.

- Lähetä hakulomake hakuajan päättymisaikaan mennessä joko sähköisenä tai tulostettuna osoitteeseen Kuntoutus, ADHD-liitto ry, Pakarituvantie 4, 00410 Helsinki.

Lomakkeen liitteeksi tarvitset lääkärin, psykologin tai muun soveltuvan laillistetun terveydenhuollon ammattihenkilön kirjoittaman lausunnon (esim. psykiatrinen sairaanhoitaja, toimintaterapeutti). Lausunto saa olla korkeintaan vuoden vanha ja siitä tulee käydä ilmi miten voit ja millaisia oireesi ovat.

Kurssihakemuksesi astuu voimaan, kun ADHD-liiton kuntoutussuunnittelijat ovat vastaanottaneet sekä hakulomakkeen, että lausunnon.

Mikäli haet kurssien ajalta Kelan kuntoutusrahaa ja matkakulukorvausta tarvitset lääkärinlausunnon ja –suosituksen kurssille. Lisätietoa kuntoutusrahasta ja matkakulukorvauksesta saat Kelasta http://www.kela.fi/kuntoutus

- Kurssivalinnat tekee ADHD-liiton kuntoutusvaliokunta ja valinnoista ilmoitetaan sinulle hakuajan umpeuduttua noin 2-4 viikon sisällä.

Tukea omaisille -, Jyvä- ja Strategia- kurssit

Täytä hakulomake sivustoltamme.

Lähetä hakulomake hakuajan päättymisaikaan mennessä joko sähköisesti tai tulostettuna osoitteeseen Kuntoutus, ADHD-liitto ry, Pakarituvantie 4, 00410 Helsinki.

Kurssivalinnoista ilmoitetaan sinulle hakuajan umpeuduttua noin 2-4 viikon sisällä.

Mistä lisätietoa?

ADHD-liiton kuntoutussuunnittelijat auttavat mielellään. Voit soittaa joko Tuulille 045 657 7876 tai Hennalle 050 400 6478 tai lähettää sähköpostia kuntoutus@adhd-liitto.fi