Kokemuksista keinoihin nuorison sosiaalisessa vahvistamisessa -koulutus 6. ja 27.4.2017

6.4. ja 27.4.2017 klo 12.15-16.00, Kuntoutussäätiö, Pakarituvantie 4, Helsinki.

Tule päivittämään tietosi ja vaihtamaan ajatuksia nuorten sosiaalisen vahvistamisen keinoista. Luvassa käytännönläheisiä näkökulmia Adhd-liiton ja Kuntoutussäätiön asiantuntijoiden sekä kokemusasiantuntijoina toimivien nuorten kertomana. Kuinka palvelujärjestelmä näyttäytyy nuorten silmin ja toteutuuko asiakaslähtöisyys toivotulla tavalla? Mitä erityisvalmiuksia tarvitaan kun kohdataan syrjäytymisvaarassa oleva nuori?

Koulutuksen järjestävät Kuntoutussäätiö ja ADHD-liitto

Tavoite

Koulutuksen tavoite on vahvistaa osallistujien kykyä toimia sellaisten nuorten parissa, jotka ovat jostakin syystä syrjäytymisvaarassa. Esimerkiksi erilaisten tarkkaavaisuus- ja oppimishäiriöiden tunnistaminen varhaisessa vaiheessa on tärkeää, jotta nuori saa tarvitsemaansa tukea. Tunnistamattomana masennus voi pitkittyä turhaan ja johtaa nuoren syrjäytymiseen, mikä on tuhoisaa ihmisen kannalta ja kallista yhteiskunnalle. Parantamalla opettajien, terveydenhoitajien, nuoriso-ohjaajien ja vanhempien valmiuksia tunnistaa mahdolliset ongelmakohdat mahdollisimman varhaisessa vaiheessa satsaamme tulevaisuuteen ja yhteiseen hyvinvointiimme.

Kohderyhmä

Sosiaali- ja terveydenhuolto, TE-palvelut, opettajat ja opiskelijahuolto sekä muut nuorten kanssa työskentelevät.

Koulutuksen hinta

100 €/iltapäivä, 180 €/molemmat iltapäivät

I Päivä
6.4.2017