ADHD-liiton aikuisprojekti on käynnistynyt

Adhd osana aikuiselämää -projekti 2013-2015 on käynnistynyt helmikuussa 2013. Projektissa kehitetään voimavarakeskeistä vertaistoimintaa adhd-oireisille nuorille aikuisille ja aikuisille. Projektia rahoittaa RAY.

Vertaistoimintaa aikuisille tullaan kehittämään sekä ADHD-liiton jäsenyhdistyksissä että sosiaalisessa mediassa. Projektin tavoitteena on saada vertaistukiryhmät juurtumaan pysyväksi toiminnaksi muun muassa perustamalla valtakunnallisen vertaistukikoordinaattoriverkoston.

Voimavarakeskeisissä vertaisryhmissä huomio keskittyy vahvuuksiin, ongelmien ratkaisuihin ja uusien näkökulmien löytymiseen. Vertaistuen avulla ryhmissä ja sosiaalisessa mediassa jokaisella on mahdollisuus saada kokemuksia siitä, että häntä ymmärretään ja toisaalta hän ymmärtää muiden kokemuksia. Näiden kokemuksien myötä voimavarat, toimintakyky ja hyvinvointi vahvistuvat.

Projektipäällikkö Kaisa Humaljoki aloitti työt ADHD-liiton Helsingin toimistossa helmikuussa 2013. Kaisan työparina aloittaa syyskuussa 2013 projektikoordinaattori Marjo Hodju. Hän työskentelee Kuopiosta käsin.

Haastamme jäsenyhdistykset sekä kaikki adhd-oireisten aikuisten asioista kiinnostuneet kehittämään toimivaa, aktiivista ja voimavarakeskeistä vertaistukea. Projektiin liittyviä ideoita ja kommentteja voi lähettää Kaisa Humaljoelle kaisa.humaljoki(at)adhd-liitto.fi, puh 050 4383633.